27 augusti 2009

Skönhetstips och råd!






Helo my fellows! Ligger i min säng *ovanligt* och kollar en massa mejl jag fått. Två tjejer som frågat om jag kan göra ett inlägg om mitt smink och tips. Vilket jag självklart kan göra. Är rätt så duktig på smink och att få det att se bra ut. Har ett öga för det, just därför ska jag för skojs skull gå en makeup kurs. Kommer att gå en prova på kurs i gävle den 16 september så jag känner hur det är.

Sedan utbildningen för 50 tusen är jag glaf att jag fått av socialen om jag vill. Det är inte mitt drömyrke nej nej det är atist/underhållning/scenarbete, men jag ÄLSKAR smink och kan sminka och hålla på och trixa och grejja i timtal. Just därför vill jag gå utbildningen för att se om jag vill börja jobba med det. Skulle jag det skulle det inte vara länge.

Men socialen tycker att det är en bra sysselsättning och jag får en utbildning på köpet vilket dom vill innan jag fyller 18 och ska bo själv. Så 2010 flyttar jag till stockholm permanent och inta för korta tillfällen. Till saken smink är feminint och det är fint och man kan förstora,förminska,förkorta,förlänga,fördubbla, osv. Det kallas symmetri som jag pratar om alltså har du ett öga som är större än det andra kan du måla det mindre så det blir lika stort som det andra.

Tycker sådant är viktigt och intressant. Gillar att gå utan smink med och låta huden andas, har aldrig haft finn/acne problem och har en persiko hud som är sammetslen så tur har jag och bra gener. Men att sminka upp sig ibland när man har lust tycker jag är jätte roligt!

Här kommer det jag använder mig av i alla fall!!

När jag bara ska ut för enklare saker använder jag make up stores concealer cover all mix, den är super bra för allt och alla för att den döljer allt du vill dölja och syns inte att du har den på dig. Förutom om du har lite toff hud kan den kännas torr och kakig i konsistensen MEN det, du då kan göra är att ta liite vaselin och blanda in det vilket hjälper.

Och känner jag mig extra blek har jag make up stores solpuder som jag sveper över hakan,pannan,kinderna,under ögonbrynet,tinningarna. Sedan tar jag estee lauders, rouge på kindbenets högsta punkt.Då ser man fräschare ut.

Ska jag ut eller shoppa eller på middag osv,använder jag en fuktkräm med aloe vera från kiehls, sedan concealern då tar jag den gula nyansen och blandar den med den beige färgade och har runt näsvingarna och under ögonen.Sedan tar jag foundation true match eller lumene hydra drops det är olika.

Efter det Tar jag en rougebortse och har på bästa pudret för att inte bli glansig, som heter isadora stop shine. Efter det solpudret från make up store,sedan rouget från estee lauder. Sen har jag på en vit ögonskugga utan skimmer i som bara är enbart vit som bas över hela ögat. Men jag missbrukar den och använder den mer än vad man ska och har runt hela ögat vet ej var den kommer ifrån fick den i present. Sedan en kajalpenna svart från lancome, målar lite kattögon för jag älskar det och det passar alla!

Sedan har jag på en svart ögonskugga från lancome över kajalen. Ibland om jag ska på fest har jag runt hela ögonen. Sedan börjar jag fransarna med en franstång,sedan mascara från loreal double extension. Har dock många lager och ibland lösfransar om jag ska på krogen. Det var det! Lägger upp bilder på alla grejer jag använder. Hoppas ni blev nöjda och glada nu och fick något bra tips.


Här kommer en bra skrubb för kroppen som gör dunder:2 msk olivolja
1 dl socker
1 msk grädde, mjölk eller yoghurt
SKRUBBA!


Ett till bra tipps när du tar puder med en svamp dra ALDRIG pudret över på näsan. Fyfan säger jag bara det ser inte bra ut tro mig. Du får puder indragna i porerna, man ska dutta på pudret försiktigt på näsan. Alltså inte slå utan dutta snabbt på hela näsan.

Ett annat tips är att ju längre du väntar med att låta hudkrämen/foundation/concealern sjunka in ju bättre blir basen.


Puss puss och hoppas alla bajskorvar sover gott!!

KÄRLEK!

Inga kommentarer: