21 september 2009

ORÄTTVISA

Jag hatar orättvisa. Blir så himla ledsen när jag läser detta, pgd av att jag inte kan göra ett skit! Vill bara ta hem dom barnen hit och ta hand om dom! Tror ni jag kan det eller?!!

Sen jag var liten har jag sagt att jag ska bli rik!! Och ska jag då så fan bli porrskådis så blir jag det!!! Skiter i hur jag ska det. Måste uppskatta varje dag hur bra man har det. 


Minns du de apatiska barnen? 
Utvisningshotade flyktingbarn som slutade att äta, prata och röra sig.
Under tre år har journalisten Gellert Tamas granskat Sveriges officiella inställning till och hantering av de apa tiska barnen.
Barnen påstods vara drogade och manipulerade. 
Med boken "De apatiska" riktar han svidande kritik mot ansvariga politiker för att ha spridit myterna om de apa tiska barnen.
Tanja Mirkovic, 12, bars ut i pyjamas till flygplanet mot Sarajevo av svensk polis den 8 juni 2004.
Fem år senare har Aftonbladets Kristina Edblom och Magnus Wennmanfunnit Tanja i en mörk lägenhet i utkanten av Banja Luka i Bosnien.
Här är hennes berättelse.

’Jag är fortfarande rädd, rädd för allt’



puss

Inga kommentarer: